Lázeňská vycházka č. 19 - 21

Lázeňská vycházka č. 19

Hlavní pošta - po Poštovním mostě přes ulici I. P. Pavlova vzhůru lesními stezkami okolo bazénu sanatoria Thermal, Mozartovým parkem ke kostelíku sv. Ondřeje, odtud Ondřejskou ulicí doprava po ulici Na Vyhlídce, u budovy lanovky Panorama přes silnici lesem vzhůru na Turgeněvovu stezku, vpravo po této stezce na lesní křižovatku, vzhůru serpentinami ke Goethově vyhlídce, po lesní silnici na křiovatku, odbočit vpravo na bývalou Starou pražskou silnici, po ní zvolna dolů ke stanici autobusu č. 8 - Černý kůň a Moravskou ulicí sestoupit ke Vřídelní kolonádě.

Mozartův park (bývalý Ondřejský hřbitov) - v Mozartově parku se nachází náhrobky několika významných osobností (W. A. Mozart - syn, hudebník, Fridrich Gilly pruský architekt, Jean de Carro - karlovarský lékař, Dr. David Becher - karlovarský lékař, Franz Franieck - knihtiskař a nakladatel v Karlových Varech). Park je ukončen pozdněgotickým kostelíkem sv. Ondřeje do současné podoby přestavěném v roce 1841.

Trasa č. 19 - délka 5.800 m, výstup 200 m (sestup 210 m), doba 90 min. - energetický výdej při rychlosti chůze 4 - 5 km/ hod. - hmotnost osoby 70 kg - 1491 kJ, hmotnost osoby 80 kg - 1704 kJ

Lázeňská vycházka č. 20

Jezírko u restaurace Malé Versailles - kolem restaurace Malé Versailles do Křižíkovy ulice, dále vzhůru Nerudovou stezkou k Lesovně Diana, potom po Sovově stezce , před lesní školkou vlevo lesní cestou ke křižovatce U Obrazu, zde vlevo mírným klesáním lesem k úpravně vody nad Březovou, pak ostře dolů na Mariánskolázeňskou silnici, přes ni ulicí Ke Střelnci, kolem restaurace a penzionu Starý mlýn na konečnou zastávku autobusu Karlovy Vary - Březová.

Chata U Obrazu - byla postavena městem v roce 1894 a název dostala podle svatého obrazu, který byl umístěn na jednom ze stromů. V roce 1900 byl postaven oltář, můžete zde také shlédnou obraz Panny Marie s Vřídlem.

Trasa č. 20 - délka 5.000m, výstup 150 m (sestup 180 m), doba 80 min. - energetický výdej při rychlosti chůze 4 - 5 km/hod. - hmotnost osoby 70 kg - 1319 kJ, hmotnost osoby 80 kg - 1503 kJ

Lázeňská vycházka č. 21

Lanovkou na rozhlednu Diana - mírným klesáním cestou Přátelství k chatě Přátelství, pokračujeme na křižovatku U Obrazu, stále po cestě Přátelství vlevo vzhůru k Doubské vyhlídce (Hotel Aberg), dolů asfaltovou silnicí k restauraci Svatý Linhart, odtud Tuhnickou cestou na křižovatku s Doubskou pěšinou po ní sestoupit k zastávce autobusu č.6 U Zámečku.

V minulosti lákala k vycházkám do okolí Karlových Varů řada výletních restaurací, kam se často chodilo i k dietní snídani po vydatné ranní pitné léčbě. Dnes vábí návštěvníky lesních promenád především klid, nádherná zákoutí, krásné pohledy z různých stran na lázně a okolí, zejména z vyhlídkových věží, kterých je v okolí Karlových Varů několik. Vidět lázeňské lesy z kolonádních procházek je jistě pěkné, ale ponořit se do jejich náruče a projít spletí jejich vycházkových cest Vám nejen posílí tělo, ale pohladí i Vaši duši.

Trasa č. 21 - délka 5.400 m, sestup 130 m, doba 85 min.