Lázeňská vycházka č. 10 - 12

Lázeňská vycházka č. 10

Jezírko u restaurace Malé Versailles - kolem restaurace Malé Versailles do Křižíkovy ulice, zde vzhůru Nerudovou stezkou k Lesovně Diana, dále po Lesmistrově cestě do Svahové ulice, třídou T. G. Masaryka k hlavní poště.

Absolvování lázeňských vycházek je vhodné nejen pro lázeňské hosty, ale i pro obyvatele a návštěvníky města. Stále více se uplatňuje stará klasická zásada - men san in corpore sano - ve zdravém těle zdravý duch. Především v přírodě můžeme hledat potřebnou součinnost tělesné a duševní harmonie.

Poblíž Lesovny Diana vás ochrání před nepřízní počasí Fibichův altán.

Trasa č. 10 - délka 4.100 m, převýšení 100 m /sestup 120 m/, doba 65 min. - energetický výdej při rychlosti chůze 4 - 5 km/ hod. - hmotnost osoby 70 kg - 1017 kJ, hmotnost osoby 80 kg - 1164 kJ

Lázeňská vycházka č. 11

Zámecký vrch - vzhůru Sovovou stezkou kolem Myslivny k Lesovně Diana, zde na křižovatce vpravo po Rohanově stezce mírným sestupem k ulici Krále Jiřího, vpravo kolem domu Trocnov dolů k jezírku u restaurace Malé Versailles.

Výchozí místo se nachází se vilové čtvrti dříve nazývané Westend. Čtvrť byla oblíbena zejména u anglických návštěvníků města, odtud její pojmenování. Dominantu celé čtvrti tvoří sanatorium Bristol Palace z roku 1893. Než odbočíme na Sovovu stezku upoutá vaši pozornost anglikánský kostel sv. Lukáše z roku 1877. Kostel je postaven ve stylu anglické neogotiky podle plánů Josefa Mothese.

Trasa č. 11 - délka 3.300 m, výstup 85 m /sestup 100 m/, doba 50 min. - energetický výdej při rychlosti chůze 4 - 5 km/ hod. - hmotnost osoby 70 kg - 833 kJ, hmotnost osoby 80 kg - 950 kJ

Lázeňská vycházka č. 12

Hůrky (zastávka autobusu č. 8) - pozvolným stoupáním lesní silnicí ( Gogolova cesta) na Goethovu vyhlídku, dále vlevo serpentinami dolů na lesní křižovatku a zde doleva na Pražskou ulici - zastávka autobusu č. 8 - Černý kůň.

Goethova vyhlídka - byla postavena na vrchu Věčného života roku 1889 dle plánů Fellnera a Helmera. V neogotické stavbě se nachází restaurace i rozhledna s výhledem na Krušné Hory, Slavkovský les a Doupovské vrchy. Goethe sem rád chodil na mineralogické a botanické vycházky.

Restaurace Goethova vyhlídka vám nabízí speciality české i mezinárodní kuchyně, příjemné posezení na terase, možnost tance, rezervaci salónku a samozřejmě výhled z rozhledny.

Trasa č. 12 - délka 2.900 m, výstup 65 m (sestup 210 m), doba 45 min. - energetický výdej při rychlosti chůze 4 - 5 km/hod. - hmotnost osoby 70 kg - 703 kJ, hmotnost osoby 80 kg - 804 kJ