Lázeňská vycházka č. 7 - 9

Lázeňská vycházka č. 7

Galerie umění - odtud parkem vpravo, Labitzkého stezkou, dále Findlaterovou stezkou ke křižovatce lesních cest Ecce Homo, zde vpravo dolů na Chotkovu pěšinu, vpravo serpentinami do ulice Pod Jelením skokem k Zámecké Kolonádě.

Sejdeme-li z Findlaterovi stezky, můžeme se pokochat vyhlídkou na Karlovy Vary z rozhledny Karla IV. Jedná se neogotickou stavbu z roku 1877.

Zámecká věž - poslední zbytek původního gotického hrádku Karla IV. z poloviny 14. století. Současná podoba věže vznikla přestavbou v roce 1608 a v 18. století. V minulosti bývali fanfárami z ochozu Zámecké věže vítáni významní hosté města.

Zámecká věž je krásnou příležitostí jak v příjemném prostředí stylové restaurace Karla IV. ukončit lázeňskou vycházku posezením u dobrého jídla a pití.

Trasa č. 7 - délka 2.500 m, výstup 95 m /sestup 75 m/, doba 40 min. - energetický výdej při rychlosti chůze 4 - 5 km / hod. - hmotnost osoby 70 kg - 720 kJ, hmotnost osoby 80 kg - 821 kJ

Lázeňská vycházka č. 8

Poštovní dvůr - přes Slovenskou ulici k mostu na druhý břeh říčky Teplá, vpravo kolem Beethovenova altánu, mírným stoupáním Okružní cestou k altánu Na Výšině, sestup lesem na konečnou zastávku autobusu Karlovy Vary - Březová.

Březová - v obci Březová se nachází známá porcelánka Pirkenhammer z roku 1813 s firemním muzeem a údolní přehrada na říčce Teplá, která dále protéká Karlovými Vary a vlévá se v centru města do Ohře. Kdysi býval v Březové železářský hamr, v němž manuálně nesmírně zručný car Petr Veliký roku 1711 ukoval tyč a podkovu. Tuto událost připomíná pamětní deska v místech někdejší kovárny. Zajímavou stavbou Březové je i hrázděný Starý mlýn z roku 1898.

Vycházku můžete ukončit příjemným posezením v restauraci Staropramen přímo u zastávky autobusu Karlovy Vary - Březová. Restaurace Staropramen nabízí široký sortiment jídel a nápojů české kuchyně.

Trasa č. 8 - délka 3. 600 m, výstup 100 m /sestup 95 m/, doba 55 min. - energetický výdej při rychlosti chůze 4 - 5 km/ hod. - hmotnost osoby 70 kg - 925 kJ, hmotnost osoby 80 kg - 1059 kJ

Lázeňská vycházka č. 9

Jezírko u restaurace Malé Versailles- vpravo po okraji lesa, doleva lesem mírným stoupáním Fibichovou pěšinou k sanatoriu Myslivna, odtud vlevo mírným stoupáním k restauraci Jelení skok, serpentinami kolem Kamzíka téměř na okraj lesa, zde doleva Jubilejní stezkou na Sovovu stezku a doprava dolů na Zámecký vrch.

Restaurace Malé Versailles - objekt je věrnou replikou původní stavby ze sklonku 18. století. Je to jedna z nejstarších karlovarských hospod. V roce 1820 ji navštívil německý básník J. W. Goethe. Dnes Vám restaurace Malé Versailles nabízí bohatý výběr specialit české i zahraniční kuchyně. Každou sobotu se zde konají country večery.

Socha Kamzíka - původní socha z roku 1851, jejímž autorem byl berlínský sochař August Kiss. Na skalní útvar nechal sochu nainstalovat baron Lützov, chtěl zesměšnit smyšlenou pověst o objevení vřídla, podle pověsti se tomuto říká Pod Jelením skokem. Tato socha byla roku 1984 zničeny vandaly. Kopii zhotovil z bronzu karlovarský sochař Jan Kotek v roce 1986.

Trasa č. 9 - délka 2.500 m, výstup 85 m /sestup 70m/, doba 40 min. - energetický výdej při rychlosti chůze 4 - 5 km/hod. - hmotnost osoby 70 kg - 687 kJ, hmotnost osoby 80 kg - 787 kJ